Wycieczka do Kazimierskiego Parku Krajobrazowego

Wycieczka do Kazimierskiego Parku Krajobrazowego13 czerwca członkowie Koła Ekologicznego oraz uczniowie wspierający działalność Koła udali się na wycieczkę do Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Wycieczka była okazją do podsumowania całorocznej pracy Koła oraz zapoznania się z wyjątkowymi walorami przyrodniczymi, kulturowymi i krajobrazowymi najstarszego na Lubelszczyźnie – założonego w 1979 roku – parku krajobrazowego.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od spaceru „w towarzystwie komarów” pięknym wąwozem „Norowy Dół”. Wąwóz ten jest jednym z wielu znajdujących się na terenie Krainy Lessowych Wąwozów. Obszar ten tysiące lat temu pokryty został grubą warstwą lessu. Wskutek erozji powstały liczne rozcięcia, które następnie przekształciły się w wąwozy.

Następnie podziwialiśmy urokliwe miejsca i zabytki Kazimierza: Mały Rynek i Rynek Główny, basztę, ruiny zamku, kościół farny. Niespodziewanie mieliśmy okazję przypatrywać się pracy ekipy filmowej nakręcającej kolejny odcinek serialu „W rytmie serca”.

Z Rynku udaliśmy się nad Wisłę. Po krótkim, ochładzającym spacerze wzdłuż brzegu rzeki usiedliśmy w kawiarni „Ambrozja”, gdzie zjedliśmy pyszne lody.
Posmarowani kremem łagodzącym ukąszenia komarów ruszyliśmy do Mięćmierza. Mięćmierz to stara osada flisacka, dziś letniskowa wieś położona nad samą Wisłą. To jakby żywy skansen – wiele wiekowych chałup zostało tu przeniesionych z innych miejsc za sprawą nowych właścicieli posesji. Dziś te domy służą za miejsca letniskowe. Podobną funkcję pełni stojący na stromej skarpie wiatrak – koźlak, przeniesiony tutaj z Bałtowa koło Puław. W jego pobliżu znajduje się punkt widokowy, z którego podziwialiśmy malowniczo rozlewającą się w tym miejscu Wisłę.

Ostatnim etapem naszej wycieczki był spacer wśród malowniczych pól, sadów i winnic Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do autokaru, którym wyruszyliśmy do Lublina. Okazało się, że 33-stopniowy upał nie był dla nas tak dokuczliwy jak komary. Mimo wszystko wyjazd ten pozostanie dla nas miłym wspomnieniem, pełnym niezapomnianych wrażeń i pięknych widoków.

Wycieczka do Kazimierskiego Parku KrajobrazowegoWycieczka do Kazimierskiego Parku KrajobrazowegoWycieczka do Kazimierskiego Parku KrajobrazowegoWycieczka do Kazimierskiego Parku Krajobrazowego

Naprawdę, warto się tu wybrać!